De eerste afspraak

U kunt met en zonder verwijzing een eerste afspraak met ons maken.
Voor een behandeling aan huis is een verwijzing van de huisarts/specialist nodig.
In sommige gevallen plannen we een dubbele afspraak, dan wordt de eerste afspraak gecombineerd met een eerste behandeling.

De eerste afspraak (screening, intake en onderzoek)

De eerste afspraak bestaat meestal uit een screening, intake en een onderzoek.

  • Tijdens de screening stelt de fysiotherapeut u vragen over uw klacht. Als u door de huisarts of medisch specialist bent doorverwezen, is uitgebreide screening niet nodig, dat heeft de arts al gedaan.
  • Tijdens de intake worden uw klacht en uw beperking(en), de mogelijke oorzaken, uw eventuele andere aandoeningen en medicijngebruik, en uw persoonlijke doelen besproken (wat wilt u met de behandeling bereiken? wat wilt u (weer) kunnen?). Soms is het handig om uw vragen op papier te zetten zodat u niet vergeet te vragen wat voor u belangrijk is. Voor tips kunt u kijken op deze website: begin een goed gesprek.
  • Bij het onderzoek kijkt de fysiotherapeut naar uw houding en hoe uw lichaam beweegt in het licht van uw lichamelijke klacht. Zo kan de oorzaak van uw klachten worden vastgesteld.

Uw persoonlijke behandelplan, de therapievorm, de behandelduur en de behandelfrequentie zullen met u worden besproken.
Al uw gegevens registeren wij in uw dossier.

De behandeling
We behandelen (in de behandelkamer en/of de oefenzaal) en geven instructies en adviezen. Tevens geven we u inzicht in gezond bewegen om terugkeer van de klachten te voorkomen.

Vergoeding
Uw verzekeraar vergoedt de behandeling indien u hiervoor aanvullend bent verzekerd. Kijk voor de specifieke voorwaarden in uw polis. Indien u niet aanvullend bent verzekerd, krijgt u hiervoor een factuur welke u zelf dient te betalen.
De behandelingen voor een chronische indicatie (de lijst Borst) worden vanaf de 21e behandeling vergoed uit de basis verzekering (hiervoor geldt het wettelijke iegen risico). Kinderfysiotherapie wordt de eerste 18 keer uit de basis verzekeringen vergoed (hiervoor geldt geen eigen risico).

Directe toegankelijkheid
U kunt zonder verwijsbrief terecht bij een van de fysiotherapeuten van FysioNU. Na een screening wordt er bepaald of uw klacht geschikt is voor fysiotherapie en volgt eventueel verder onderzoek. Bij twijfel wordt u doorverwezen naar uw huisarts.

Telefonisch contact
Voor het maken of verzetten van een afspraak, zijn wij het beste bereikbaar tussen 9.00 uur en 11.30 uur en tussen 13.00 uur en 16.00 uur. T: 055-5225553
Voor administratieve vragen kunt u het beste contact met ons opnemen op maandag, dinsdag of donderdag.

Afzeggen van uw afspraak
U kunt telefonisch (eventueel kunt u de voicemail inspreken als wij de telefoon niet kunnen opnemen), per mail of via de website uw afspraak afzeggen of verzetten.
Afspraken die niet 24 uur van te voren zijn afgemeldt of verzet zullen wij in rekening brengen.

Bij de eerste afspraak, graag meenemen:
* een geldig identiteitsbewijs
* eventueel een verwijsbrief: dit is niet noodzakelijk, u kunt ook zonder verwijzing bij ons terecht
* een grote handdoek

Bij elke volgende afspraak, graag meenemen:
* een grote handdoek
* het afsprakenkaartje (indien u geen gebruik maakt van MijnZorgApp)
* passende kleding en schoeisel als de behandeling ook in de oefenzaal plaatsvindt

Afspraak bevestiging per mail en MijnZorgtoegang
U ontvang van ons via de mail een afspraakbevestiging. Mochten wij nog niet in het bezit zijn van uw e-mailadres voor dit doeleinde, dan zullen wij u hierom vragen. Heeft u bezwaar tegen het gebruik van uw e-mailadres, dan zullen wij dat eveneens noteren.
Ook kunt een een mail bericht ontvangen voor Mijnzorgtoegang-app.
De Zorgtoegang-app geeft overzichtelijk belangrijke praktijkinformatie, zoals ons telefoonnummer en adres van de FysioNU-locatie. Vanuit de app kunt u direct met de praktijk bellen, onze website bekijken of alvast de route plannen via onze routeplanner.
Ook is het mogelijk om vragenlijsten aangeboden te krijgen via MijnZorgtoegang portaal. De ingevulde vragenlijst(en) zijn direct beschikbaar in uw dossier en voor u behandelend therapeut.
U krijgt een mail als er een vragenlijst klaar staat.